ΨΗΦΙΣΜΑ
Των αντιπροσώπων του 22ου Τακτικού Απολογιστικού Συνεδρίου της ΟΛΣΑ
για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
Εμείς οι αντιπρόσωποι του 22ου Τακτικού Απολογιστικού Συνεδρίου της ΟΛΣΑ , που συγκεντρωθήκαμε σήμερα, 30 Μαΐου 2010, στα γραφεία του Συλλόγου Πολυχνιατών, Μαυρομιχάλη 147 στην Αθήνα και εκπροσωπούμε το σύνολο των Λέσβιων της Αττικής, μέσω των συλλόγων μας, ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λέσβου, με την Ηπειρωτική Ελλάδα. Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για τους παρακάτω λόγους:
- Τα πλοία που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, είναι απαρχαιωμένα και θα έπρεπε προ πολλού να είχαν πάρει το δρόμο για το διαλυτήριο. Στις αρχές του 21ου αιώνα, ξαναγυρίσαμε πίσω, αφού απαιτούνται έως 13 ή και 14 ώρες για το δρομολόγιο Πειραιά – Μυτιλήνη. Φυσικά, δεν αισθανόμαστε καμιά ασφάλεια όταν ταξιδεύουμε με πλοία τέτοιας ηλικίας . Το ατύχημα του «Θεόφιλος» είναι πολύ πρόσφατο.
- Με την πολιτική που εφάρμοσαν τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις, ένα απλό ακτοπλοϊκό ταξίδι ζωτικής σημασίας για τους κατοίκους των νησιών μας αλλά και για εμάς τους Λέσβιους της Αττικής, μετατράπηκε από πλευράς κόστους σε πολυτελή κρουαζιέρα. Από το 2001 που άρχισε να εφαρμόζεται η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 400%!! Έτσι για μία τετραμελή οικογένεια, μόνο για τα εισιτήρια, δεν φτάνει το επίδομα άδειας, αν υποτεθεί ότι θα υπάρχει και αυτό μετά τα τελευταία μέτρα.
- Θεωρούμε απαράδεκτο, επί τόσα χρόνια να μην έχει γίνει ουσιαστικά αξιοποίηση του λιμανιού του Σιγρίου.
Λαμβάνοντας επί πλέον υπ’ όψιν μας, την μεγάλη οικονομική κρίση που περνάμε σαν λαός , απαιτούμε από τη πολιτεία να πάρει άμεσα μέτρα στις παρακάτω κατευθύνσεις :
- Απόσυρση των απαρχαιωμένων πλοίων που πραγματοποιούν δρομολόγια και αντικατάστασή τους με σύγχρονα ασφαλή και γρήγορα.
- Άμεση μείωση τιμών των ναύλων γενικά, για την ευκολότερη πρόσβαση στη Λέσβο αλλά και για τη μείωση των τιμών όλων των προϊόντων που επιβαρύνονται από το υψηλό κόστος μεταφοράς. Έτσι θα αυξηθεί και η τουριστική κίνηση που είναι και αυτή ζωτικής σημασίας για το νησί μας.
- Αναβάθμιση και αξιοποίηση του λιμανιού του Σιγρίου με ουσιαστική ακτοπλοϊκή σύνδεση . Κατασκευή επιτέλους σύγχρονου δρόμου πρόσβασης (Καλλονή – Σίγρι) και δρομολόγηση λεωφορείων για τους επιβάτες που δεν διαθέτουν αυτοκίνητο. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την εξυπηρέτηση του Δυτικού μέρους της Λέσβου αφ’ ενός και αφ’ ετέρου την ελάφρυνση της κίνησης του λιμανιού και της πόλης της Μυτιλήνης.
Δηλώνουμε ότι είμαστε σε εγρήγορση και επαγρύπνηση. Καλούμε και τους μόνιμους κατοίκους της Λέσβου, όλοι μαζί να διεκδικήσουμε με κάθε τρόπο τα παραπάνω.
Το παρόν ψήφισμα να αποσταλεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρόεδρο της Κυβέρνησης, τα αρμόδια Υπουργεία, Περιφέρεια, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ΤΕΔΚ, κόμματα, βουλευτές και να δημοσιευτεί στον Λεσβιακό τύπο, το περιοδικό «η Λέσβος μας» της ΟΛΣΑ και σε όλα τα περιοδικά των Λεσβιακών συλλόγων όλης της Ελλάδας.
ΑΘΗΝΑ 30 ΜΑΪΟΥ 2010
ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Των αντιπροσώπων του 22ου Τακτικού Απολογιστικού Συνεδρίου της ΟΛΣΑ
Εμείς οι Λέσβιοι της Αττικής, που μαζευτήκαμε σήμερα 30 Μαΐου 2010, στα γραφεία του Συλλόγου Πολυχνιατών, Μαυρομιχάλη 147 στην Αθήνα, συζητήσαμε για τα προβλήματα που απασχολούν την Λέσβο και τους κατοίκους της και αποφασίσαμε τα παρακάτω:
Ø Διαφωνούμε με τη νέα Διοικητική Μεταρρύθμιση «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» και ειδικότερα με τον ένα δήμο για ολόκληρη τη Λέσβο. Δηλώνουμε ότι θα συνεργαστούμε με τους ντόπιους κατοίκους και τους φορείς για την αντιμετώπιση των συνεπειών που θα επιφέρει.
Ø Απαιτούμε από την πολιτεία να πάρει μέτρα για τα παρακάτω θέματα, τα οποία θεωρούμε ζωτικής σημασίας για το νησί μας:
- Στήριξη της γεωργίας και της κτηνοτροφίας και της τιμής του λαδιού και του γάλακτος – που βρίσκονται σε πλήρη απαξίωση – αλλά και όλου του πρωτογενούς τομέα παραγωγής.
- Τακτικές, ασφαλείς, φτηνές ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συγκοινωνίες. Ειδικότερα για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι απαράδεκτα τα πλοία που χρησιμοποιούνται και υπερβολικά υψηλά οι τιμές, που καθιστούν απαγορευτική τη πρόσβαση στη Λέσβο.
- Βελτίωση και ουσιαστική αξιοποίηση του λιμανιού του Σιγρίου
- Αναβάθμιση των κύριων οδικών αξόνων της Λέσβου. Ειδικότερα εκείνων που έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες όπως ΚΑΛΛΟΝΗ – ΣΙΓΡΙ , ΘΕΡΜΗΣ – ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ , παράκαμψη ΑΓΡΑΣ , ΚΑΛΛΟΝΗ – ΜΟΛΥΒΟΥ, ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ – ΒΑΤΕΡΩΝ – ΠΟΛΥΧΝΙΤΟΥ και ΓΕΡΑΣ – ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ.
- Λύση του ενεργειακού προβλήματος του νησιού με αξιοποίηση όλων των μορφών ΑΠΕ και σύνδεση με την Ηπειρωτική Ελλάδα. Το υπάρχον εργοστάσιο να βρίσκεται σε ψυχρή εφεδρεία, για έκτακτες περιπτώσεις.
- Αναβάθμιση υπηρεσιών υγείας και παιδείας σε όλα τα επίπεδα.
- Ίδρυση νέων Πανεπιστημιακών σχολών όπως π.χ. αρχιτεκτόνων – μηχανικών , επιστημών γης στον Όρδυμνo . Επίσης επιμένουμε για τη σχολή Φυσικής Ιστορίας στη Βρίσα.
- Προστασία περιβάλλοντος και ειδικά των δύο κόλπων Γέρας – Καλλονής. Επίσης να παρθούν άμεσα μέτρα για τη ρύπανση του ποταμού Βούλγαρη από τα τυροκομεία και όπου αλλού υπάρχει πρόβλημα, όπως και της Σκάλας Παμφίλων, στην οποία υπάρχει συσσώρευση οχλουσών εγκαταστάσεων.
- Κατασκευή και βελτίωση υπαρχόντων έργων υποδομής όπως αγροτικοί δρόμοι, περιφερειακά λιμάνια, λιμνοδεξαμενές – φράγματα κλπ.
- Ίδρυση ΕΦΕΤΕΙΟΥ Μυτιλήνης
- Κατάργηση πεδίου βολής ΑΓΡΑΣ
- Βελτίωση των συνθηκών διαμονής των οικονομικών και κοινωνικών μεταναστών για όσο καιρό βρίσκονται στο νησί μας.
- Προώθηση όλων των ζητημάτων που αφορούν τον πολιτισμό μας όπως:
- Συντήρηση – προστασία και επαναλειτουργία των μουσείων «ΤΕΡΙΑΝΤ» και «ΘΕΟΦΙΛΟΥ».
- Επιστροφή συλλογής «ΚΟΥΤΛΙΔΗ» και τοιχογραφιών σπιτιού «ΜΑΡΙΓΩΣ ΖΟΛΚΟΥ».
- Λειτουργία Μουσείου ΕΡΕΣΟΥ, ανάδειξη αρχαίου θεάτρου Μυτιλήνης κλπ.
- Προστασία των παραδοσιακών οικισμών.
Το παρόν ψήφισμα να σταλεί στους αρμόδιους φορείς και να δημοσιευτεί στον Λεσβιακό τύπο και τα έντυπα των Λεσβιακών συλλόγων.
ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ